Zoneterapi sætter kroppens selvhelbredende kræfter igang

Zoneterapi

Der arbejdes holistisk – det vil sige, at man ser på kroppen som en helhed, med fokus på både funktionsforstyrrelser, årsagerne og kroppens energibaner.

Tre ting kendetegner zoneterapi

• Zoneterapi er for alle og kan også bruges til at vedligeholde et godt helbred.
  • Zoneterapi er især velegnet til moderne livsstilsygdomme, hvor der ikke altid er tale om én årsag – en virkning, men flere forskellige ubalancer.
  • Hvis der er ubalance i kroppen, bliver resultatet smerter, sygdom og træthed. Zoneterapi hjælper med at genoprette balancen i krop og sind.

Spædbørn og større børn

Jeg har gennem årene haft stor succes med behandling af børn. Især spædbørn for skrigeture og kolik, hvilket kan afhjælpes med få behandlinger. Lidt større børn med ”ondt i maven” uro, sengevæder og mellemøre betændelse.

Behandlingen
Under og på fødderne findes der et fuldstændigt kort over hele menneskekroppen. Hver del af kroppen har en zone på fødderne, som kaldes en reflekszone. Hvis der er ømhed, hænger det sammen med, at en del af kroppen ikke fungerer optimalt. Ved at behandle de ømme zoner med trykmassage, kan man påvirke organer og muskler til en bedre funktion og dermed genoprette kroppens balance.​

Book en tid

Med zoneterapibehandling, kan man afhjælpe og lindre:

• Luftveje, allergi, øre-bi- og pandehule betændelse
  • Hormonelle- og blødningsforstyrrelser
  • Tarm – og urinvejes funktioner
  • Hovedpine, migræne, muskelsmerter, træthed
  • Uro, stress og søvnløshed
  • Bivirkninger ved kræft behandling.